Hetssminkning? Ja tack!

Idag har varit en himlastressig dag för mig! Har varit på jobbet och skulle rätt så direkt till tåget för att åka till min pojkvän! Fick som tur var sluta en kvart tidigare, mene rusade sedan ner till omklädningsrummet för att sminka mig fort! Hann sminka hela ansiktet (t o m MED eyeliner?!!!!) på en kvart! 
En ful, diskret selfie på tåget 

Vad jag gjorde var att sätta upp halva håret, och smorde självklart in mitt ansikte! Eftersom det blivit lite bättre med det nu så tänkte jag att jag passar på med hela basen! Så la på min Nars Sheer Glow foundation, tänkte att den skulle va lite bättre för min torra hy. Efter den la jag min Mac Studio Fix concealer under ögonen, såg helt förstörd ut då jag var både röd och blå under ögonen. La den även där det fortfarande var lite rött! Pudrade på min Mac Studio Fix och fixade ögonbrynen, och la sedan min eyeliner! Den blev bra så fort, blev så förvånad haha! Och kom ihåg, det går aldrig att göra de precis likadana!! Kletade på mascara snabbt och la även rouge, sedan var jag klar. Smidigt va? 
Dagens sminkning, Smink | |
Upp