Pamper Session

Hur viktigt (och skönt?) är det inte att ta hand om sig själv ibland? Särskilt när man är sjuk! Älskar att bara ta det lugnt och fixa iordning mig! Så tänkte dela med mig av vad jag gör när jag har lite egentid, helt enkelt! 

Först och främst tar jag en varm och lång dusch. 
Använder mig då utav det här! Tvättar håret, använder hårinpakning till håret, rakar benen osv! Det är väldigt viktigt för mig att ta hand om mitt hår då jag avfärgade det ifrån svart för inte så länge sedan, så det behöver återhämta sig fortfarande! Men mer om det senare! 
Tvättar även t-zonen (pannan, näsan och hakan) med den här ansiktstvätten. Folk som känner mig vet att jag har jätteproblem med eksem och väldigt torr hud! Men av någon anledning så är jag nästan oljig i t-zonen? Fattar inte hur det går ihop riktigt, och hade valt att vara oljig all day, every day. Istället för att vara så här eksemig då ;) 
När jag kommit ut ur duschen så smörjer jag först och främst in ansiktet så jag inte får massa parfym och liknande i det, men tyckte inte det var så roligt att visa då jag fått den utskriven! Smörjer in kroppen med en I love Mango & Papaya lotion (som luktar ljuuuuuvligt! Den luktar te fortfarande!), använder deoderant och sprayar på min Victoria Secret bodymist i Strawberry & Champagne! Älskar att lukta gott hihi! 
Sprayar sedan i balsamspray i håret och bostar ut det med en tangleteaser-kopia ifrån Ullared. Den är mycket skonsammare mot håret och funkar väldigt bra! Lägger sedan bara olja i håret och borstar ut det med en vanlig borste! 
(Excuse my naked face)
Sedan så drar jag på mig pyjamasen, lägger mig i sängen och sätter igång någon serie eller film (blir förmodligen disney eller sherlock holmes) och äter ben & jerrys! 
Hoppas ni har haft/får en trevlig lördagkväll, så hörs vi! Ha det bra, hejdå! 
Allmänt | |
Upp