Daily makeup routine

Har ni någon gång velat veta vad jag använder för smink dagligen, då jag faktiskt ska någonstans? Inte det? Ne, men det ska du få veta ändå!
 
Här är allt smink jag använder dagligen. (Glömde inkludera vissa ansiktsprodukter där med men det kommer sedan!) 
 
1. Först och främst använder jag min Nars Sheer Glow foundation i Mount Blanc och applicerar med Elfs Stipple brush, och pudrar sedan på mitt MAC Studio Fix puder i NW10 med en UBU borste.
 
2. Använder sedan en gammal ögonskugga från H&M för att fylla i mina ögonbryn och använder mig utav en snedskuren borste från UBU.
3. Lägger sedan någon sorts ögonskugga. Använder mig oftast utav de ljusaste färgerna i min palett Petal Pusher från Wet n Wild och lägger det över hela ögonlocket med en utav mina fluffiga ögonskuggeborstar från UBU. Beroende på vad jag känner för just den dagen så använder jag antingen min svarta ögonskugga Panther ifrån Wet n Wild eller Mystery ifrån MAC och applicerar det i globlinjen med en annan likadan borste för att lägga till lite extra skuggning. Lägger sedan någon sorts eyeliner, och det varierar!
4. MaxFactor 2000 Calorie Dramatic Volume mascara, och sedan Benefit They're real! mascara.
5. Nu är vi framme i min favorit del!! Det är contour och rouge! För tillfället använder jag mig utav en BareMinerals bronser(och borste) för att konturera mina kindben. Lägger sedan på Pink Passion blush ifrån Elf på kinderna med en borste ifrån Ullared och strax efter det lägger jag en highlight på kindbenet för att ge en extra glow! Blandar sedan ihop med puderborsten jag använde i första steget, och sedan är jag klar! 
 
Ibland bestämmer jag mig även för att ha något läppstift på mig, men det är inte alltid! Så, ni får gärna säga till ifall ni vill ha det här på video istället, eller ifall det är något ni undrar över eller vill att jag skriver om! Har även en inspelad haul video redo, så håll utkik! Ha det bra, hejdå!
Smink | |
Upp