Dragqueen makeup

Jag tror att många utav er gjorde som jag igår och satt uppe och kollade på Eurovisions Song Contest. Jag tyckte förövrigt att det var rätt låt som vann. Inte bara för att det var en vacker sångerska utan även för låten var den bästa under kvällen! 
Jag har alltid varit fascinerad utav dragqueens och hur mycket tid de lägger ner på sina sminkningar. Eftersom att de flesta sminkar på bas efter bas, sminkar över ögonbrynen för att sminka på de högre upp och sedan höja globlinjen för att lägga på en snygg, intensiv skugga så tar det tid. Jag som tycker att jag lägger ner rätt mycket tid när jag verkligen försöker, men ack nej. Tycker bara det är så grymt snyggt med de olika läppstiftblandningarna och intensiva färgerna på deras ögonskuggor. 
Många sminkar sig rätt mycket mer än vad Conchita gör, men det är även en del som bara framhäver kindbenen och andra drag i ansiktet och sedan kör på en mer naturlig look. 
 
Ja, ni ser ju! Det finns så otroligt mycket smink kan göra, som ni ser! Med bara lite skuggning så kan du framhäva dina kindben, få din näsa att se smalare ut och dina läppar att se fylligare ut! 
Smink | |
Upp