Makeup DO NOT's

Ni vet att jag tidigare skrivit att man ska köra sitt egna lilla race när det gäller smink, och det håller jag fast vid! Om du trivs i något som till exempel jag inte tycker ser så bra ut, skit i mig! Men det här är bara mina egna åsikter!
 
1. Svarta ögonbryn/Too defined eyebrows

Första jag skulle vilja dissa är svarta ögonbryn, TILL FOLK som inte har svart hår. För mörka ögonbryn tycker inte jag ser särsilt bra ut. Tro mig, jag har haft alldeles för imålade ögonbryn så sent som Januari/Februari detta året. Ångrar inte en stund, lärde ju mig utav mina misstag! ;)
Kolla på till exempel den här flummiga, men charmiga bild på mig och Edvin. Kan sitta och kolla tillbaka på dessa och tänka "Va? Vad gjorde jag ens?"
 
2. För mörk foundation

Det här tycker en ska vara en självklarhet egentligen... Men ack nej.. Jag har sett folk som har alldeles för mörk foundation, men varför? För att se mörkare ut? Har även sett folk med en foundation som är i fel hudon till de själva.. Tro mig, jag har lyckats med det med, det ör inte så snyggt. Andra tänker väl inte riktigt på det när de ser det, men jag som är lite utav en perkfetionist i ämnet märker det, tyvärr! 
 
3. Läpppenna, men inget läppstift?
 
Det här såg jag för inte alls så länge sedan. Det var en med en röd läpppenna, som heller inte var så jämn. Det var inte särskilt grant. Visst om man har en mörkare läpppenna än lppstift, men inget läppstift alls? Nej!
Tips | |
Upp