Idag var det plugg

Idag är det plugg som gäller, återigen. Kände att jag pluggade alldeles för lite igår så får se hur det går idag. 
 
Skoldagen då. Den har väl varit okej, som vanligt på måndagar. Sen vi ändrade vårat schema så äter vi inte förens 12 dock, vilket känns så himla sent när vi är vana vid att äta vid 11. Men det jämnar ut sig med att bara ha kör efter lunchen. 
Dagen spenderades genom att skriva historiauppgifter, skriva brev på engelskan och läsa en bok i svenskan. Avskyr boken to be honest with you guys. Det känns som en sådan bok som inte har något händelseförlopp alls. Ingen spänning, inget speciellt alls. Än så länge iallafall.
På kören övas det lucialåtar för fullt. Ooooh hit och Aaaah dit. Rätt gött ändå med en omväxlning i luciat då jag alltid sjungt samma låtar varje år. Och det kommer bli så mäktigt.
 
Vad som står på schemat idag är att plugga. Bör väl även duscha och öva på min sångläxa som har due till imorgon. Blö. Ska försöka sova tidigare än vanligt med då jag varit hemskt trött idag. Åh, och juste, ska väl äta middag med. När någon kommit hem. 
 
Ska jag ens börja tala om hur tyst det är när ingen är hemma? Så lugnande. Att höra regnet emot fönstret och hundarna snarka i sin bädd. Sen att det är tråkigt att gå ifrån stationen när regnet öser ner är en annan sak. Eller det att man blir hemskt skrämd när dörren öppnas och ens far stiger in. 
 
Sov så gott höll jag på att säga. Nämnde jag att jag är trött? Ja. Jag längtar efter att få lägga sig i ens säng och sova. Längtar tills tisdagen är över och matteprovet borta. Och sången. 
Allmänt | |
Upp