2 0 1 4

Gjorde du något som du inte gjort tidigare?

Jag gick om skolan, vilket var ett väldigt stort steg! Skaffade även en tandställning, ugh.
 
Höjdpunkt?

Oj, det är så himla svårt att välja just en heh. Men blev ju tillsammans med Edvin. Sen var Bråvalla så grymt bra och att börja skolan igen efter ett halvår (och dessutom komma till en underbar klass och linje) var också bra! Och att ge Inez en mopssyster och mopskompis var också fint.
 
Bästa utlandsresan?

Var både i Norge och Tyskland med Livslust i år och var även iväg med familjen i Tyskland. Kan inte annat säga än att jag verkligen älskar Berlin och dess kultur, så svaret på den här får bli Geeermany! Vill mer än allt åka tillbaka, åh. Hade sån himla tur med vädret och allt var så bra!
 Bästa resan inom Sverige?
 
Gotland i somras, eller Göteborg och Malmö med mamma. Eller Stockholm med Edvin och Victor!
 
Roliga citat av 2014?

Ett kommer ju föralltid vara ett citat utav min bror när han ställde sig där Berlinmuren en gång varit, "ifall jag hade stått här för 70 år sedan hade jag varit död nu". Även "Det är tur att du är så söt" ifrån Filippa på Bråvalla var fint.
 Lärdom?
 
Att allting blir bättre, och att det är värt att kämpa en längre tid för att sedan uppnå den lyckan man får uppleva när man når dit.
 
Någonting du saknat under 2014?
 
Hm, lugna timmar? Jag är tyvärr en sådan person som stressar upp sig för minsta lilla sak och lugnar mig inte sedan.
 
Låtar som nu mera representerar 2014?
 
 
Något bra som du funnit år 2014?
 
Lätt musikaler i allmänthet. Älskar alla sorters musikaler! Något mer som jag kommit på är att John Green är en fantastisk författare och att Tim Burton är en himmelsk producent. Även att det är värre att Johnny Depp ej vunnit en Oscar än att Leonardo DiCaprio ej vunnit en, heh. Men det är ju rätt dåligt. 
 
Något bra du sett?
 
The Fault in Our Stars, alla gånger. Sedan återigen alla dessa Tim Burton filmer, och alla fina musikaler. Av alla jag sett detta året så är det Phantom of the Opera jag sett tidigare, och Grease dårå. Shutter Island var även sååå bra. Och Boktjuven! Serievis, så är Skins en stor favorit! Och även American Horror Story!
 Något bra du läst? 

The Fault in Our Stars, igen. Looking for Alaska och Sarahs Nyckel! Alla tre är väldigt djupa och slukar ens intresse direkt. Älskar de!
 
Nyårslöfte inför 2015?
 
  • Att våga mer. Att inte stänga mig inne i det skalet som jag trivs i så himla bra, utan att ta steg och göra saker jag vill göra! 
  • Att faktiskt ge mig tid att sätta mig och bara LÄSA! Det är en sådan grej jag ääälskar att göra men aldrig ger mig tiden till att faktiskt göra. Fastän jag inte gör något vettigt så finner jag mig inte att göra det ändå.
  • Att satsa mer på skolan! Det kanske kommer vara kämpigt, men så värt det! Visst går jag endast i ettan, men det är ju bättre att ligga i ifrån början till slut istället för att försöka plugga upp allt i trean!
Förväntningar på 2015?
 
På själva året i sig så hoppas jag på att ha ROLIGT! Visst hade jag roliga stunder med de äldre på äldreboendet, men jag var ju inte mitt lyckligaste jag. Hoppas även att jag håller fast vid min käraste "ägodel", min tro. Jag vet hur det kan tappas när allt kanske inte går lika bra hela tiden, men så får det inte bli i år. Och förväntningarna på mig själv är väl även vad man har ett nyårslöfte till. Jag hoppas på att 2015 kommer bli ett bättre år än de senaste åren!
 
 
 
Allmänt | |
Upp