There's a light - over at the Frankensteins place

Alltså min dag har inte varit alls produktiv. Har varit hemma hela dagen och inte gjort något. Eller jo, kollat på Wizard of Oz, som den musikalfantasten jag är. Håller även på med en musikallista på Spotify. Har haft flera stycken men alla har lyckats försvinna? Hm. Men nu tar jag nya tag. 
 
MUSIKALER JAG TYCKER NI SKA KOLLA PÅ:
 
1. The Rocky Horror Picture Show
För att den är min favorit ever, och för att den är underbar på alla sätt. Lite konstig dock, men det är förmodligen därför den faller mig i smaken. 
 
2. Sweeney Todd: The Demon Barber on Fleet Street

Det enda jag kan tänka på är TIM BURTON. Och Johnny Depp. Och Alan Rickman. Och Helena Bonham Carter. Och Timothy Spall. Så bra. Och filmen är underbar. Musikalen gick i Sverige nu för ett tag sedan, hade gjort näst intill vad som helst för att se den.
 
3. Phantom of the Opera 
 
Såg den på Broadway när vi var i New York. Gash. Jag satt helt fastspänd hela föreställningen. Underbar. 
 
4. Grease
 
Borde inte ens behöva förklara. Kommer ihåg att jag som liten kollade på den minst två gånger hos mormor och morfar, varje dag, när jag sov hos de över helgerna. En klassiker, som alla borde see. It's lovely. 
 
Det finns många fler, såklart. Men det kan jag skriva om i ett annat inlägg. Nu ska jag göra klart min lista och drömma mig bort i musikalens värld, haha. Och imorgon väntar lång skoldag. Kram!
 
Allmänt | |
Upp